Додаткове освітлення для авто
В минулому році ставив додаткове освітлення. Але те освітлення не дало того ефекту, що очікував. Також лампи швидко вийшли з ладу. Тому в цьому році купив на авторинку 2 фонарі, вони формують направлене світло. Установив на місце старих.
Вночі ще не перевіряв, тиждень покатаюся - побачу. Думаю, вночі буде краще видно і менше сліпитимуть зустрічні автомобілі.
Параметри ламп:
Споживання струму одною лампою - Iл1 = 0,73 А, Iл2 = 0,79 А
Сумарне споживання струму - Iс = 1,52 А
Потужність однієї лампи (напруга при вмиканні ламп становила 15,5 В):
Pл1 = U * Iл1 = 15,5 В * 0,73 А = 11,315 Вт
Pл2 = U * Iл2 = 15,5 В * 0,79 А = 12,245 Вт
Сумарна споживана потужність
Pс = U * Iс = 15,5 В * 1,52 А = 23,56 Вт
В бортовій мережі автомобіля при заведеному двигуні напруга приблизно становить 14 В. Номінальна напруга при непрацюючому двигуні становить 12 В. Щоб визначити параметри ламп при цих напругах визначимо опори ламп під час вимірювань і припустимо, що в межах цих напруг опір світлодіодних ламп незмінний.
R1 = 15,5 / 0,73 = 21,23 Ом
R1 = 15,5 / 0,79 = 19,62 Ом
Середнє значення:
R = (21.23 + 19,62) / 2 = 20,425 Ом, приблизно 20 Ом.
Параметри лампи при напрузі 12 В
Іл = 12 / 20 = 0,6 А
Pл = 12 * 12 / 20 = 7,2 Вт
Сумарно дві лампи споживатимуть
І = 2 * 0,6 = 1,2 А
Р = 2 * 7,2 = 14,4 Вт
Параметри лампи при напрузі 14 В
Іл = 14 / 20 = 0,7 А
Pл = 14 * 14 / 20 = 9,8 Вт
Сумарно дві лампи споживатимуть
І = 2 * 0,7 = 1,2 А
Р = 2 * 7,2 = 14,4 Вт
Це орієнтовні розрахунки, тому що не враховано неточність вимірювань і нелінійність зміни опору від напруги. А при подачі напруги від бортової мережі автомобіля виміри не проводилися.
Поїздив тиждень. Їхати стало видніше. Від засліплення зустрічними фарами це не рятує. Якщо детальніше, то фари настільки яскраві, що добре видно при вимкненому ближньому світлі. В умовах міської їзди, коли світять зустрічні авто, також краще видно. Деякі мигають, думають, що їду на дальньому світлі.
ВідповістиВидалити